מלא/י פרטים:
          
גמילה מתרופות הרגעה ושינה פסיכיאטריות
ממשפחת הבנזודיאזפינים כגון קלונקס, לוריבן וקסנקס
מאת ד"ר צ'ארלס גאנט
(תרגום: אילן סלומון, רוקח)
 
אין להשתמש בפרוטוקול הבא ללא תיאום עם הרופא המטפל. ראיתי שהוא יעיל עבור רבים ממטופלי, אולם אינני יכול להבטיח שיהיה יעיל עבור כולם. לרוב אמליץ על תכנית מלאה של רפואה משלימה, כולל בדיקת רמות בדם של חומצות אמינו, רמות מינרלים בתאי הדם האדומים, רמות של חומצות שומן חיוניות, ובדיקות נוספות כדי לבחון במדויק, אילו מההתערבויות שמוזכרות בהמשך אכן נדרשות.
בנזודיאזפינים הם משפחה של תרופות פסיכיאטריות, שמשמשות לרוב להרגעה ושינה. מידע מלא עליהם באנגלית ניתן למצוא ב- www.benzosupport.org

הנה הפרוטוקול העכשווי, והמתעדכן תמיד, לגמילה מתרופות הרגעה ושינה פסיכיאטריות ממשפחת הבנזודיאזפינים כמו קלונקס, לוריבן וקסנקס.
1. גאבא 500-2000 מ"ג  פעמיים או שלוש פעמים ביום ( גאבא, כמו תירוזין, עשוי שלא לחצות את מחסום הדם-מוח אלא אם כן המטופל סובל מסטרס רב, ונראה שהמחקרים שטענו שגאבא לא חוצה אותו נעשו על נבדקים שלא היו במצב של סטרס).
2. תיאנין 200-600 מ"ג, פעמיים עד שלוש ביום (תיאנין מתחרה בקולטני הגלוטמאט ובולם את ההשפעות של עוררות עצבית. במנגנון איזון אחר המוח מאזן גלוטמט (מעורר) שהופך להיות גאבא, שבדרך כלל מרגיע (זה דורש ויטמין B-6). התיאנין בתה ירוק הוא כנראה אחת הסיבות לכך שהקפאין, שגם כן מצוי שם, לא מצליח לעורר אנשים ששותים תה כפי שהוא עושה בהיעדר התיאנין.
3. פירידוקסל-5-פוספאט 50 מ"ג-קפסולה אחת פעמיים או שלוש ביום (כיון שיש אנשים שלא עושים פוספורילציה טובה של ויטמין בי-6, פירידוקסין.
4. אבקת גלוטמין-כפית שטוחה פעמיים ביום עד שלוש כפיות מלאות ביום, מומסות במים, שעה אחת לפני ארוחות, מנה אחרונה לפני השינה (במיוחד חשוב למטופלים היפוגליצמיים (עם ירידה ברמת סוכר בדם), היות שחוסר בגלוטמין הוא באופן גורף הגורם המיידי העיקרי להיפוגליקמיה, וגלוטמין הוא אבן בניין של גלוטמט).
5. מגנזיום טאוראט 1000 מ"ג פעמיים ביום עד 2000 מ"ג 3 פעמים ביום.
6. להמליח את המזון קלות במלח דל נתרן, כיון שמכיל פוטסיום (אשלגן) כלוריד.
7. 5HTP 100 מ"ג פעמיים ביום עד 200 מ"ג שלוש פעמים ביום.
8. לציטין סויה מטוהר 1000 מ"ג שלוש פעמים ביום
9. פנטתין 500 מ"ג, אחד פעמיים ביום (לא ויטמין בי-5, חומצה פנטותנית). נדרש כדי לעשות אצטילציה של כולין לאצטיל כולין. בדרך כלל מרגיע את הויסות הפוחת של הקטכול אמינים (סרוטונין, נוראדרנלין, דופמין).
10. אבץ 20-30 מ"ג פעמיים ביום. (מוריד את רמות הנחושת שבדרך כלל גבוהות, שמעכבת את האנזים 5HTP  דקרבוקסילאז. מפעיל אנזימי עיכול לעזור בספיגת חומצות אמינו).
11. חומצה ליפואית 300 מ"ג פעמיים ביום כלציה(=הפיכת מתכות למוסעות ביתר קלות) למתכות כבדות שמגרות את מערכת העצבים, במיוחד כספית).
12. מולטי ויטמין/מולטי מינרל
13. שמן דגים מזוקק (אומגה 3) 4000 מ"ג ביום
      שמן זיפן (בוראג') (אומגה 6) 1000 מ"ג ביום
(חומצות שומן חיוניות מגבירות את האלסטיות של דפנות תאי העצב, שכפי הנראה עוזרת לפעילות הקולטנים)
14. הוסף "מרגיעים" צמחיים לפני הצורך.
וכך מתבצעת גמילה מתרופות הרגעה ושינה פסיכיאטריות ממשפחת הבנזודיאזפינים כגון קלונקס, לוריבן וקסנקס.
 
 

 
אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים