מלא/י פרטים:
          
החינוך בפינלנד הטוב בעולם
פינלנד היא במקום הראשון בעולם בהישגי תלמידים. ישראל רק במקום ה41.
מבחן פיז"ה הבינלאומי, שעושים בני 15, בודק יכולות של תלמידים כגון קריאה, מתמטיקה וכו'.
וזהו הסרטון המרתק וכמה עובדות ממנו בתחתית.





הנקודות העיקריות שעושות את ההבדל הן:
1. בית הספר מתחיל בגיל 7. המורים נשארים הרבה שנים עם אותה כיתה. אין הרבה תחלופה.
2. עד אז הילדים נמצאים בטרום בית ספר עם דגש על התנסות, יצירה, פעילות גופנית וחברתית.
3. בתי הספר פועלים באופן אוטונומי, המנהל והמורים מחליטים בעצמם ואחראים בעצמם על מה שקורה בבית הספר. כולל רוב התכנים. יש מעט הנחיות בסיסיות והתערבות מלמעלה, אין מפקחים למשל.
4. הלימודים מתחילים ב9 בבוקר, ונמשכים ארבע שעות. חלק ניכר מהזמן, בייחוד בשנים הראשונות של היסודי מבלים הילדים בפעילות מעשית מחוץ לכיתה. ספורט, ויצירה.
5. אין מבחנים בכלל, גם לא בתיכון. יש הקפדה לא ליצור אוירה תחרותית. לומדים מתוך עניין וכדי לדעת. לא לומדים כדי לעבור מבחן. באים לבית הספר כדי להרחיב אופקים ולהצליח בחיים.
6. מורים צריכים תואר שני, והדגש בקבלתם הוא שהם אוהבים את המקצוע.
7. הלמידה תמיד שואפת להיות קשורה לחיים וליישום של הדברים בחיים. יש דגש על מיומנויות שונות שנדרשות בחיים. פתרון בעיות מעשיות של החיים.
8. ברוב השיעור התלמידים עושים ולומדים בעצמם. לפחות במחצית ממנו המורה מסתובבת ועוזרת ולא עומדת מול הכיתה.
9. בשיעורים מעשיים תלמידים גדולים מלמדים תלמידים צעירים יותר או עובדים בזוגות או בצוותים כמו בחיים.
10. שיעורי הבית מעטים ובדרך כלל כאשר תלמיד לא סיים את המשימות.
11. חינוך מיוחד פירושו שמורים עובדים עם תלמידים כדי להשלים חומר שהם לא השלימו, כדי למנוע יצירת פערים. זה קורה בתוך מסגרת בית הספר. המטרה היא להוביל כל אחד את כל הדרך. והנחת היסוד היא שכל אחד יכול להצליח.
לסיכום:  נראה שהמטרה היא להנעים לילדים את השהות, לא להלחיץ אותם, לאפשר להם ללמוד מתוך עניין ולהתקדם בקצב האישי שלהם בלי לפזול לצדדים ולהרגיש נחותים. ואז מטבע הדברים יש יותר שיתוף פעולה, מוטיבציה וגם יכולת אמיתית. 
 
 
 
 

 
אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים