מלא/י פרטים:
          

ממתיקים מלאכותיים או מה?

איזה ממתיק בטוח לחלוטין לחולי סוכרת ומאילו ממתיקים כדאי להיזהר?

כולנו כבר יודעים, שסוכר לבן מעמיס על הגוף באופנים שונים. סוכר לבן הוא סוכר פשוט, בניגוד לסוכר מורכב. בטבע כל הסוכרים (פחמימות) נמצאים בצורה מורכבת או ביחד עם סוכרים מורכבים (חוץ מאשר דבש).

סטיביה
הסטיביה הוא צמח מרפא דרום אמריקני, שמכיל מרכיבים בעלי טעם מתוק, אך אין להם ערך קלורי, והם לא משפיעים על רמת הסוכר בדם. ניתן להשתמש בעלי סטיביה להמתקת תה צמחים. מומלץ לגדל בעציץ קטן סטיביה לצורך זה.
 
מצמח הסטיביה מפיקים ממתיק, שנמכר בטיפות או באבקה. צמח הסטיביה בטוח לחלוטין לחולי סוכרת, מכיוון שהוא לא משפיע על רמת הסוכר בדם, 
 

נגזרות כימיות של סוכרים
 
בקבוצה זו יש הרבה שמות מוכרים, סורביטול, קסיליטול, מלטיטול ועוד.
אלה הם נגזרות כימיות אלכוהוליות  של סוכרים רגילים(המכילות קבוצות OH-, חמצן ומימן, נוספות). הם נספגים בגוף בצורה איטית ואז מתפרקים לסוכר וכוהל. בגלל הספיגה האיטית הם לא מעלים את רמת הסוכר בדם כמו סוכר לבן ושאר הממתיקים הקלוריים, ולכן מותר לכתוב על מוצרים, שמכילים אותם, "ללא סוכר", אבל יש בהם רק 50% פחות קלוריות מאשר בסוכר, והם יכולים להעלות את רמות הטריגליצרידים בדם ולגרום להשמנה. בנוסף הם יכולים לגרום לשלשול, לגזים ולהפרעות נוספות במערכת העיכול. חלק מהסוכרים הכוהליים הראו תוצאות בעייתיות בבדיקות מעבדה על בעלי חיים, כמו סרטנים במערכת העיכול.
 
ממתיקים מלאכותיים
 
הממתיקים המלאכותיים הם קבוצה של חומרים כימיים בעלי טעם מתוק, ללא ערך קלורי. בקבוצה זו נכללים סכרין, ציקלמט, אספרטיים, אסולפאם-K , אצטוסולפאם-K ועוד. גם הממתיק החדש – סוכרלוז - שמנסים לשווק לנו אותו כסוכר טבעי בטוח, נכלל בקבוצה זו.
 
 כל הממתיקים המלאכותיים אומנם לא משפיעים על רמת הסוכר בדם, אך הם גורמים לבעיות בריאות קשות, ואני ממליץ להתייחס אליהם כאל רעלים. כן. גם סוכר לבן עדיף על אספרטיים וציקלמט.
 
אספרטיים:
 
האספרטיים נמצא גורם להרבה מאוד תופעות לוואי ומחלות - החל מכאב ראש, עייפות וחולשה ועד דיכאון, סרטן, ומחלות נוירולוגיות.
 
אסולפאם-K:
 
משפיע לרעה על הכליות, על הכבד, יכול לגרום לכאבי ראש, בעל פוטנציאל מסרטן ועוד.
 
סוכרלוז:

הסוכרלוז אכן מיוצר מסוכר, אך הוא מעובד בצורה כימית, שמזכירה במקצת את עיבוד המרגרינה משמן צמחי. לשמן הצמחי הוסיפו יוני מימן, בסוכרלוז החליפו אטומי מימן באטומי כלור ונוצרו פחמנים כלוריים, שדומיהם משמשים כחומרי הדברה יעילים מאוד. סוכרלוז לא עובר בגוף חילוף חומרים, כמו סוכר, ובניסויים, שנערכו בו על בעלי חיים התגלו הפרעות רבות לבריאות. הוא כמעט לא נבדק על בני אדם.
 
סכרין:

גרם לסרטן שלפוחית השתן אצל בעלי חיים והורד מהמדפים. רק אחרי לחץ של חברות המזון החזירו אותו למדפים...
 
לכל ממתיק מלאכותי רשימת נזקים וסיכונים משלו. בספר "הונאה מתוקה" תוכלו לקרוא בפירוט על הממתיקים המלאכותיים ועל הנזק שהם גורמים לבריאותנו.
 
על ידי הימנעות מסוכרים מרוכזים נוכל להיפטר מתלות בסוכר, ונוכל להמשיך ליהנות מהטעם המתוק על ידי אכילת פירות טריים ושימוש מועט ומושכל בממתיקים ממקור טבעי.

 

 

 


 

 

 

 


 
אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים